Bestill time

Vilkår og betingelser for tjenester

Innledning

Disse vilkårene er sist oppdatert 22. april 2025.

Jeg ber deg lese nøye gjennom disse vilkårene og betingelsene. Her finner du oversikten over det som er avtalt mellom oss, og som du har gått med på ved kjøp av mine tjenester - enten det gjelder individuelle konsultasjoner, parterapisesjoner, digitale kurs, eller andre tjenester.

Avtalen gjelder mellom deg, eller ditt firma, som kjøper og Marisol Acosta som selger. Jeg driver enkeltpersonforetak med organisasjonsnummer 925 874 310.

Avtale om mine tjenester kan kun inngås for personer over 18 år.

Dersom du lurer på noe i dette dokumentet, ber jeg deg kontakte meg på [email protected].

1. Betaling, angrerett og garanti

1.1 Betaling


Når du melder deg på et kurs eller bestiller en konsultasjon, kan du velge å betale alt med en gang eller delbetale over flere måneder i henhold til det som er spesifisert i tilbudet. Det er den gjeldende prisen ved avtaleinngåelsen som gjelder i bindingstiden ved delbetaling.

Betaling skjer via følgende metoder:
- Vipps
- Bankkort eller kredittkort
- Elektronisk faktura

Alle transaksjoner sendes kryptert og er 100% sikre. Ved bruk av kredittkort eller Vipps vil kvittering tilsendes fra min betalingsleverandør.

Ved delbetaling forfaller betalingen løpende og automatisk som avtalt. For pakketilbud med delbetaling vil betalingen trekkes på samme dato hver måned som kjøpsdatoen.

Kunden er selv ansvarlig for å inngå nødvendig avtale med sin bankforbindelse om automatisk trekk av månedlig delbetaling. Kunden må til enhver tid påse at angitt beløpsgrense dekker fakturabeløp samt påse at betalingen utføres innen forfall.

1.2 Angrerett og garanti for digitale produkter


Ved nedlastning eller strømming av digitale tjenester, faller angreretten bort så snart tjenesten lastes ned/strømmes, ifølge Forbrukertilsynet. Normal angrerett og 14 dagers angrefrist gjelder da ikke siden du får direkte tilgang til det digitale produktet og kan benytte det med en gang.

Dette betyr at i det du kjøper et digitalt kurs eller produkt får du tilgang til produktet med en gang, ved at du blir sendt til en egen side hvor innholdet er tilgjengelig. Ved at du kjøper produktet samtykker du til at angreretten bortfaller så snart nedlastingen eller strømmingen starter.

Det gis likevel 14 dagers kjøpsgaranti på digitale kurs og produkter. Garantien utløses ved at kjøper ber om å få pengene tilbake innen 14 dager etter kjøpsdato. Dersom innholdet er nyttiggjort før garantien benyttes (videoopptak er gjennomgått/PDF er lastet ned), vil det bli gjort en avregning av nytteverdien som fratrekk på refusjonsbeløpet.

1.3 Angrerett for konsultasjonstjenester


Angrerett for konsultasjonstjenester
Angrerett for tjenester gjelder ikke ved enkeltstående tjenester som foregår på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode, jf. angrerettloven § 19. Altså følger en booking hos meg samme prinsipp som hvis du kjøper en kino-, konsert- eller flybillett.

Ved avbestilling av konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, belastes fullt honorar.

2. Ansvar

Kjøper forstår at jeg, Marisol Acosta, eller andre i tilknytning, ikke påtar meg ansvar for at individuelle resultater oppnås. Jeg forplikter meg til å levere informasjon og veiledning i tilknytning til emosjonell intelligens og relasjonskompetanse i henhold til beskrivelsen av tjenesten.

Det er likevel kjøpers plikt å sette seg inn i, gjøre det en kan for å forstå, tilpasse til eget liv og implementere det som læres. Det forventes at kjøper deltar aktivt i konsultasjoner og/eller programmer for å oppnå resultater. Alle endringer starter med deg selv. Jeg vil kun gi deg kunnskapen og verktøyene, det er ditt ansvar om du vil benytte dem eller ikke.

3. Tjenestene

Mine tjenester har til hensikt å øke din emosjonelle intelligens gjennom kunnskap, økt innsikt og egen bearbeiding av din tidligere historie. Erfaring tilsier at ved å forstå din egen historie vil du få muligheten til å skape en endring, øke selvfølelsen og egenkjærligheten.

Endringen er du selv ansvarlig for og det kreves at du er villig til å investere den tiden det tar. Dette er individuelt og det kan ikke gis garantier for resultater. Det forventes at hver enkelt kunde tar personlig ansvar og er ærlig om behovet for oppfølging utover avtalt innhold.

Jeg er tilgjengelig for spørsmål i arbeidstiden (09.00-16.00, mandag-fredag).

For gruppeprogrammer og kurs gjelder en absolutt taushetserklæring ved oppstart, og denne gjelder også etter programmet er avsluttet. All innsikt og informasjon du har fått om andre deltagere, som ikke anses som offentlig informasjon, er omfattet av taushetserklæringen. Som EQ-terapeut har jeg signert en utvidet taushetserklæring i mitt virke som terapeut.

4.Tilgang til digitale produkter

Tilgang til digitale produkter og kurser gis i velkomst-mailen etter påmelding. Du kan benytte deg av Kajabi app eller logge deg inn via min hjemmeside.

Henvendelser vedrørende digitale produkter skjer via mail: [email protected].

4.1 Betingelser for bruk

Mine tjenester, kurs og materialer i sin helhet er beskyttet av opphavsrett. Kjøper kan ikke bruke innholdet, materialet eller deler av produktet på en måte som krenker mine rettigheter, eller som ikke er godkjent av meg.

Mine produkter og tjenester er til personlig bruk. Det vil si at du ikke kan dele påloggingsinformasjon og kursinnhold med andre.

4.2 Konfidensialitet

Deltagelse i mine programmer og tjenester medfører at du vil kunne få informasjon om min virksomhet, andres bedrifter, eller personlige forhold. Dette er strengt forbudt å dele videre og du har taushetsplikt om dette.

Det gjelder selvfølgelig ingen taushetsplikt om dine personlige erfaringer og resultater.

5. Personvernerklæring

5.1 Innsamling og behandling av personopplysninger

Marisol Acosta står ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som kunder gir. I henhold til personopplysningsloven og EUs personvernforordning (GDPR), behandles dine personopplysninger kun i den utstrekning det er nødvendig for å kunne oppfylle mine plikter overfor deg som kunde.

Kundens opplysninger brukes for at jeg skal kunne oppfylle mine plikter overfor kunden, slik som å ta imot bestillinger, gi kunden god service, samt for ulike markedsføringsaktiviteter som f.eks. utsendelse av nyhetsbrev og tilbud som er tilpasset for kunden.

Jeg dokumenterer også kommunikasjonen med kunden i tilfeller der kunden kommer med en reklamasjon eller har andre spørsmål. Dette for å kunne yte servicen som kunden forventer.

5.2 Formål med behandling av personopplysninger

Mer spesifikt trenger jeg dine personopplysninger til følgende formål:

- For å kunne ta imot og behandle dine reservasjoner og bestillinger (f.eks. navn, adresse, og betalingsinformasjon)
- For å kunne informere om eventuelle endringer i reservasjonen via SMS (f.eks. mobilnummeret)
- For å kunne sende ut markedsføringsmateriell, f.eks. nyhetsbrev (f.eks. e-postadresse, navn)
- For å kunne kontakte deg ved spørsmål rundt reservasjonen/bestillingen eller kjøpet for øvrig (f.eks. telefonnummer, navn)
- For å kunne svare på spørsmål og informere deg om nye eller endrede tjenester (f.eks. e-postadresse)
- For å kunne analysere personopplysningene og tilby relevant markedsføring, tilbud og informasjon (f.eks. navn, kjøpevaner, e-postadresse)
- For å kunne bekrefte at du er gammel nok til å bruke mine tjenester (f.eks. fødselsdato)

Opplysningene lagres bare så lenge det kreves for å kunne utføre tjenestene eller så lenge det er tillatt etter loven. Jeg kan ikke fjerne dine data når det finnes et juridisk lagringskrav (f.eks. bokføringsloven) eller når det foreligger en rettslig grunn til å beholde bestemte data, f.eks. et pågående avtaleforhold.

5.3 Dine rettigheter


Du har rett til å få informasjon fra meg om personopplysningene jeg har om deg. Hvis opplysningene er uriktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du be om at dette rettes opp eller fjernes.

I henhold til personopplysningsloven har du rett til, kostnadsfritt og en gang per kalenderår, å få informasjon om personopplysningene dine som lagres hos meg. Hvis du ønsker denne informasjonen, skal det sendes en skriftlig anmodning om dette til min e-postadresse: [email protected].

Hvis personopplysninger håndteres i strid med personopplysningsloven, har du rett til å be om at opplysningene rettes, sperres eller slettes.

Du kan når som helst trekke tilbake din tillatelse til at jeg bruker dine opplysninger i markedsføringsøyemed.

5.4 Hvem har tilgang til personopplysninger?


Jeg vil ikke formidle, selge eller bytte dine opplysninger med en tredjepart utover det som er nødvendig for å oppfylle mine forpliktelser overfor deg. Personopplysninger kan bli delt med organisasjoner som betalingsformidlere, kredittopplysnings- eller inkassoselskaper for kredittvurdering, identitetskontroll, overvåking av kredittverdighet og overdragelse av fordringer.

5.5 Informasjonskapsler (cookies)


Min nettside bruker informasjonskapsler for å forbedre og forenkle ditt besøk. Jeg bruker ikke informasjonskapsler for å lagre personlig informasjon eller for å gi ut opplysninger til tredjeparter.

Jeg bruker permanente informasjonskapsler for å lagre ditt valg av startside og øktbaserte informasjonskapsler for å kontrollere om du har lagt en vare i handlekurven.

Du kan enkelt slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilen via nettleseren. Hvis du velger å slå av informasjonskapsler, vil du ikke kunne bruke alle funksjonene på nettsiden.

6. Markedsføring og kommunikasjon

Jeg vil til enhver tid behandle kunders personopplysninger i samsvar med personvernerklæringen og gjeldende lovgivning.

Ved inngåelse av avtale med meg innhentes samtykke fra kunden til at jeg kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor kunden, herunder elektronisk kommunikasjon (e-post, SMS, etc.), for å informere om og/eller markedsføre mitt tilbud, i henhold til markedsføringsloven §15.

Kunden kan når som helst trekke sitt samtykke til å motta markedsføringshenvendelser ved å kontakte meg.

Generell informasjon om mine tjenester vil primært bli sendt til den e-postadressen som kunden har oppgitt.

Jeg heier på klienter og alt de får til, og vil dele de gode tingene klienter får til i sosiale medier og i markedsføring av tjenestene generelt. Dette gjøres alltid anonymt med mindre annet er avtalt.

Samtykket fra kunden angående punktene over gjelder så lenge kundeforholdet løper og i en periode på seks (6) måneder etter opphør av avtalen.

 

7. Utsettelse og avlysning

Jeg forbeholder meg retten til å avlyse eller utsette kurs, programmer eller konsultasjoner som følge av årsaker som er utenfor min kontroll, og som ikke kunne forutsees. Ved avlysning fra min side vil kunder få refundert betaling etter en skjønnsmessig avregning. Ved utsettelse vil kunden bli tilbudt deltagelse på et senere tidspunkt.

7.1 Force Majeure

Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglende overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.

Dette er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurdere situasjonen og begrense tapet for egen del.

7.2 Endringer

Disse vilkårene kan bli endret fra tid til annen. Den seneste versjonen finnes alltid på min nettside. Endringer i vilkårene gjelder bare for kjøp som er påbegynt etter at den endrede versjonen er lagt ut på min nettside.

Hvor lang tid det vil ta før varslede endringer trer i kraft, vil bli fastsatt av meg etter en vurdering av hvor vesentlig endringen er og hvilke konsekvenser den har for kunden.

Skulle en endring være av en slik karakter at du ikke lenger ønsker å være kunde, kan du avslutte kundeforholdet med øyeblikkelig virkning.

8. Klager og krav

Jeg er opptatt av at mine kunder er fornøyd med de tjenestene jeg leverer. Om du som kunde av noen grunn er misfornøyd, ber jeg om at jeg underrettes så snart som mulig.

Disse vilkårene og alle spørsmål vedrørende tjenestene reguleres av norsk rett.

Enhver tvist vedrørende vilkårene eller brudd på vilkårene, oppsigelse eller ugyldighet av vilkårene eller andre spørsmål knyttet til tjenestene, forplikter partene seg til å forsøke å løse på laveste mulige nivå mellom seg. Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til Forliksrådet eller retten.

9. Kontakt

Marisol Acosta
Org.nr: 925 874 310
Telefon: +47 992 51 897
E-post: [email protected]